zondag 7 november 2010

Klara. 68. De Zoo

Vandaag in de zoo, bij Kai Mook en zijn olifantenvrienden: ruzie tussen 2 ofilanten (zoals de dochter ze noemt). Zelfs zo erg dat er eentje nogal hard tegen de vlakte ging. Wij schrokken best hard, en zo ook Klara, die met haar vriendinnen ook in de Zoo kuierde, zo op zondagmiddag.

Ze slaakten met z'n drietjes een gilletje zoals alleen dames op leeftijd dat doen. Waarna Klara het volgende uitriep 'na moe'k toch een sigaretje want 'iervan zennik van m'n mellek zenne' (= nu wil ik een sigaret roken, want hier ben ik niet goed van).

Mijn dochter vond dat grappig, 'van je melk zijn'. We raakten aan de praat en wandelden samen naar de pinguïns, waar Klara en mijn dochter gezellig tetterden over pinguïns en dat die net zo stappen als ons broerke. Klara vond mijn kinderen geweldig, en vertelde dat haar kleinkinderen al een beetje groter zijn, ook leuk, maar het schattige is er toch al wat af.
Klara is giga-fan van de Zoo, het is haar lievelingsplekje in de stad. Iedereen verwondert er zich, en ze kwam vroeger bijna elke maand met haar kleinkinderen.
We hadden het over de voordelen van een zoo-abonnement, en dan gingen klara en co. een taske koffie drinken en wij gingen naar de zeeleeuwenshow, het was een goeie zondagmiddag.

Geen opmerkingen: