woensdag 2 juni 2010

02 06 2010 Edith. 28. Theaterplein.



02 06 2010 Edith. 28. Theaterplein.

Geïnspireerd door Maxim's favoriete plekje trok ik vandaag naar het Theaterplein. Edith zat samen met een vriendin te genieten van de laatste zonnestralen.

Alweer lichtjes nerveus -ik moet echt mijn zenuwen leren beheersen- sprak ik hen aan en Edith wilde meedoen. Fijn om nu al 2 onbekenden te ontmoeten die meteen mee willen doen, dat geeft me wel moed. Het meisje naast Edith is de vriendin (ik heb haar naam gemist, jammer) en ik voelde me een beetje vervelend om hen te storen, maar ze zagen er tof uit dus spijt heb ik er niet van.

Edith was heel vlot, ze begon meteen te kletsen over haar appartement (OP HET PLEIN ALLEZ)en haar droom om hogerop te geraken. 1 verdiep weliswaar, haar bovenbuurvrouw heeft voor quasi dezelfde huurprijs een duplex met terras. Edith vertelde geanimeerd over S., haar buurvrouw die misschien naar Knokke trekt voor een nieuwe baan bij een heel bekende kapper en haar (valse)hoop gaf op een nakende verhuis...
Of misschien wordt ze gewoon heel close met haar huisbazin en komt er een erfenis her way...De huisbazin blijkt een kranige dame op leeftijd die blijkbaar vastgoed queen van Antwerpen is, ik zou ook wel vriendjes met haar willen worden. Elk excuus voor thee met koekjes is goed voor mij, dames op leeftijd zijn daar ook altijd wel voor te vinden, nee? En als er dan nog vastgoed valt te rapen is het natuurlijk helemaal leuk.Haha, nee eigenlijk is het gewoon enorm knap dat zo'n dame nog helemaal zelf haar zaakjes kan regelen, chapeau!

De lievelingsplek van Edith is er toevallig ook 1 van de mijne. Aan het einde van de kaaien (voorbij Hangar 27) is er een leuk plekje met uitzicht over de Schelde, de haven en de stad. Je kan er aan de kaaien bbq'en, je kan er je auto kwijt, het is er altijd rustig en de plek ademt Antwerpen: haven, stad, water...

Ik hoop voor Edith en haar vriend dat het goed komt met het appartement/de duplex, hell wil wie nu niet een duplex met uitzicht op 1 van de mooiste pleinen van de stad?! Aan de andere kant lijkt het gras altijd groener, en woont ze nu toch ook maar lekker op het theaterplein, met een achtertuin waar je op zaterdag de fijnste markt van Antwerpen en ver daarbuiten vindt.

Merci Edith!