zondag 6 juni 2010

06 06 2010. Marina. 52. Museum Voor Schone Kunsten.

06 06 2010. Marina. 52. Museum Voor Schone Kunsten.

Wegens slecht weer zocht ik onderdak in het Museum en ging naar deze tentoonstelling. Een aanrader, en ook meteen de laatste kans om het Museum te zien in deze staat, na de expo gaat het voor een tijdje dicht. De renovaties zullen ingrijpend zijn dus toch wel de moeite om nu nog even te gaan kijken.

Terug buiten zag in het waterige zonnetje Marina zitten. Ze praatte gezellig met Theo, en vond het ok om ook even met mij te babbelen. We hadden het over de blog, over mensen ontmoeten en hoe moeilijk contact leggen kan zijn.
Ik woon nu een jaar in de stad en merk hoe moeilijk het is om uit je eigen bekende kringetje te treden. Zelfs voor deze blog, de zenuwen die me telkens overvallen als ik een onbekende moet aanspreken blijven me parten spelen.

Maar we hadden het ook over hoe heerlijk Antwerpen eigenlijk is, een werelds dorp, met voor elk wat wils. We zijn allebei fans van de St.-Andries wijk, het is er gezellig, de mensen zijn er lief voor elkaar en het is de absolute favoriete plek van Marina, ze woont er ook en is echt fan. Een andere lievelingsplek zijn de kaaien, het is al geen verrassing meer. Ook de Vrijdagse markt, het St-Andries plaatsje en de Dageraadplaats zijn plaatsen waar ze graag komt. Ook Theo was enthousiast over de volkse St Andriesbuurt en Zurenborg, terecht eigenlijk.

Op zo'n druilerige dag als vandaag is het fijn om mensen zoals Theo en Marina tegen te komen, een vrolijke babbel en een fijn straaltje zonneschijn later wandelde ik over de Sinksenfoor. Ook altijd animo verzekerd.

Morgen een nieuwe week, met nieuwe onbekenden. I can hardly wait.