donderdag 8 juli 2010

gisteren, aan de kassa

2 pubers, trienen, meisjes staan voor me aan de kassa van deze winkel, in hevige discussie over vriendin x.

-"amai zo kak, kvinnet echt ni kunnen, wat die u nu lapt! De slet."
-"ja echt he, I know, zo shit he man!"
-"zo gemeen, ik snap er niks van, khad da nooit van die verwacht, ik bel die nooit meer, shit he"
-"Echt, fuck, ik weet ni wa'k moet doen, zou ik die bellen en zeggen wa ik ervan vind? Kak he, kvoel mij echt shit, gaan we iets drinken subiet?"
-"Ok."

Als iemand het mij zou vragen zou ik zeggen dat vriendin X bepaald een schijtwijf lijkt. Alsook beide vriendinnen eigenlijk. Maar niemand vraagt mij natuurlijk iets.
En zo'n diepe discussies allez, ik wou dat ik ook mee kon op café, ik wilde echt weten wat er gebeurd was. En tegelijkertijd ergerde ik mij blauw aan hun taal, wat betekent:
1. dat ik oud word, slik.
2. dat ik echt mijn ipod luider moet zetten tijdens het winkelen.
3. dat mijn eigen vocabularium misschien toch niet zo beperkt is als ik dacht. Hm. Positief.

5 opmerkingen:

severien zei

als ik sommige conversaties (op de trein of aan de pashokjes van de h&m) overhoor moet ik altijd in mezelf bedenken "amai, dan was ik een brave" of "dat had ik toen niet durven zeggen/doen"... en "toen" is pakweg vijf jaar geleden!!

maar als ik dan een breiend zestienjarig meisje op het perron zie zitten, dan weet ik dat het nog niet allemaal om zeep is. :)

Marjolijn E.F. zei

:)

het is waar, ze zijn niet allemaal plat of lichtjes simpel natuurlijk, maar ik voelde toch enige plaatsvervangende schaamte...

16 jarige breisters(alle breisters eigenlijk) krijgen mijn respect, ik heb het nooit onder de knie gekregen.

Mamasha zei

Oh ja, ik denk ook vaak zo. En Severien: die zie ik dus nooit hé! Ik zou ze gelijk omhelzen peis ik :-)

Tine zei

Je bent inspirerend. Ik heb altijd gesprekken met onbekenden op de bus, maar vind dit toch een peulschil met wat jij durft (je moet weten dat ik een schijtluis eerste klas ben). Met jouw blog in het achterhoofd, zal ik in de toekomst kunnen genieten van meer babbels met onbekenen. Ik verheug me er al op. :-)

Severien & Mamasha, ik ben te oud (21) zeker? :-p

Klopt het dat je niet op alle berichten kan reageren?

Marjolijn zei

@ Célestine: dank u hoor, gesprekjes op de bus zijn de beste! Altijd een beetje zoeken('da weer he') maar toch ook leuk en de tijd gaat sneller...

Je kan niet op alle berichten reageren om dat ik de reacties pas vorige week ofzo heb ingesteld, ik ging er eigenlijk van uit dat niemand dit zou lezen, maar blijkbaar is er toch interesse - shock!